היום ברור לגמרי שכל עסק חייב אתר אינטרנט כדי להישאר רלוונטי, למשוך עוד לקוחות ולהיות מסוגל להתחרות במציאות העסקית התחרותית והדיגיטלית של ימינו. אבל לא כל עסק חייב אתר אינטרנט גדול, מורכב ויקר, לא כל עסק או ארגון צריך אתר עם יכולות איקומרס (חנות אינטרנטית) ועוד מאפיינים משוכללים ומתקדמים. עבור אותם עסקים, שרוצים אתר איכותי ויעיל אך לא צריכים משהו ענקי ומורכב מאוד, קיימת האופציה המצוינת של אתר תדמית.
כאן, גם נסביר פרטים חשובים ומהותיים לגבי אתרי תדמית, אך גם נתייחס ברצינות ובאופן פרקטי לשאלה חשובה ומשמעותית לא פחות – כמה עולה אתר תדמית? בכל תהליך פיתוח אינטרנטי, קל וחומר לגבי אתרים קטנים יחסית כמו אתרי תדמית, נושא עלות הפיתוח וההקמה הוא קריטי ליציאה לדרך וקבלת האתר האופטימאלי עבורכם.
אם הבנתם או החלטת שאתם צריכים ורוצים אתר תדמיתי חדש, מעוצב ואיכותי לעסק שלכם או למותג חדש שאתם מנסים להחדיר לשוק, בסטודיו הבוטיק סדן דיגיטל, בהובלת מפתח האינטרנט אמיר סדן, תקבלו שירות מותאם אישית, מדויק ולפי אפיון פרטני מעמיק, אתר תדמית שיקלע בדיוק למסר שאתם רוצים להעביר, עם השפה העיצובית המדויקת עבורכם ובתמחור אטרקטיבי.
מה זה אתר תדמית?
כולנו כבר יודעים היום שיצירת אתר אינטרנט מהווה חלק בסיסי בכל אסטרטגיית צמיחה ושיווק של עסקים קטנים ובינוניים, מכל תחומי הפעילות. אתר אינטרנט מבסס את הנוכחות הדיגיטלית של העסק או הארגון שלכם, משמש כבסיס דיגיטלי למכלול מאמצי שיווק וקידום ומראה ללקוחות פוטנציאליים שאתם קיימים ושאתם רציניים ומקצועיים. אפילו ללא כלי מכירה ואיקומרס ומבנים, עצם קיומו של האתר שלכם משמש משאב חשוב במשיכת לידים ובהכוונת לקוחות פוטנציאליים בתוך משפך המכירות וההמרה.
בעוד שאתר אינטרנט מיועד, בין היתר, לשדר ערך מעשי לגבי העסק שלכם והמותג שאתם רוצים לקדם, הוא גם המקום לבניית חיבורים רגשיים ומהלכי מיתוג מול קהל היעד שלכם. בהקשר זה, מראה האתר שלכם, השפה הגרפית והוויזואלית שלו, "האופי" וחוויית המשתמש משחקים תפקיד לא פחות חשוב מהטקסטים והמידע שאתם מספקים באתר. כל זה מקדם אותנו לעבר הנושא של אתר תדמית, כלי חשוב ואפקטיבי מאוד ביצירת נוכחות דיגיטלית מנצחת עבור לא מעט עסקים ומותגים.
אתר תדמית הוא בהגדרה אתר קטן ומצומצם יחסית בתכנים ומידע, כאשר האתר התדמיתי מיועד ליצור מודעות לעסק/למותג, להדגיש את הנוכחות במרחב הדיגיטלי ו/או במרחב הצרכני הפיזי ולסמן לגולשים ולקוחות פוטנציאליים את קיומה של הנוכחות הזו. האתר התדמיתי אינו כולל אלמנטים של מסחר דיגיטלי, אינו כולל מאמרים ארוכים או עמודי טקסט מפורטים ואפשרויות ניווט רבות כמו באתרים מסוגים אחרים, כי זו לא מטרת האתר. אתר תדמיתי בהחלט יכול להיות אתר של עמוד אחד, עם דגש קריטי על אפיון, עיצוב, שפה עיצובית אחידה וממותגת ושימוש בשלל אמצעים גרפיים, טקסטואליים ודיגיטליים להעברת המסרים שאנחנו רוצים לשדר ולבנות עבור המותג/העסק שלכם.
מה כולל אתר תדמית?
אמרנו, בגדול, מה לא כולל אתר תדמיתי, אך מה כן נמצא בסוג זה של אתרי אינטרנט עסקיים? ובכן, אתר תדמית מיועד לסמן נוכחות במרחב הדיגיטלי וליצור רושם ראשוני איכותי ומותאם לגבי העסק והמותג שאתם רוצים לקדם. כמו כן, אתר תדמיתי קטן ופשוט יכול להיות מעין "כוח חלוץ" לפעילות שיווק דיגיטלי שאתם מתחילים לנהל, מקום להפנות אליו גולשים מפרסומים, תכנים ושאר מדיומים של שיווק וקידום בדיגיטל.
כפי שהשם מרמז, אתר תדמית מיועד להעביר את המסר לגבי תדמית המותג שלכם ולגבי עצם קיומו של עסק או מותג. לכן הוא כולל עיצוב מוקפד ומושך, שפה עיצובית אחידה ומותאמת למהות וזהות העסק/המותג, פרטים כלליים ושיווקיים כמו מי אתם, מוצרים/שירותים מרכזים, חזון המותג, המלצות וכמובן תמונות, סרטונים וכל תוכן ויזואלי שיכול לקדם ולשדרג את המיתוג ואת התדמית שאתם שואפים ליצור דרך האתר.
המרכיבים הגרפיים, הוויזואליים והטקסטואליים של אתר תדמית מיועדים כולם כדי ליצור מיתוג חזק, להעביר מסר תדמיתי איכותי וגבוה, עם המסרים המדויקים והפרקטיים ביותר והשפה העיצובית שתתמוך בכל זה.
מאפייני חוויית משתמש של אתרי תדמית
בדיוק בגלל שאתרי תדמית הם קטנים יותר מאתרים רגילים מבחינת כמות דפים, טקסטים ומידע והם גם לא כוללים יישומים כמו חנות אינטרנטית וכיוצא באלו, יש להם מאפיינים מיוחדים גם בגזרה החשובה של חוויית וממשק המשתמש (UX/UI).
גולשים מיד מזהים ומבינים כאשר הם מגיעים לאתר תדמיתי במהותו, מה שנותן לאותו אתר משך זמן אפילו קצר יותר מהרגיל ללכוד את תשומת הלב של הגולש, להעביר את המסרים הנכונים ולגרום לו להישאר באתר מספיק זמן כדי לקבל את האפקט הרצוי ושעבורו הוקם האתר מלכתחילה. ואת כל זה יש לעשות באתר עם מעט מאוד מידע באופן יחסי, מעט דפים ומעט תוכן – כך שמשיכה צריכה להיעשות בעיקר באמצעים ויזואליים חכמים ובקופי (טקסטים שיווקיים קצרים) סופר מדויקים, מושכלים ואשר נולדים מתוך תהליך אפיון ותכנון קפדני.
לא אחת אתר תדמיתי ישמש כטריגר לגרום לגולשים לצאת מהמרחב האינטרנטי ולהגיע לעסק הפיזי שלכם, פעולה שונה מאוד מרוב הפעולות של אתרים אחרים שכל מהותם היא פעילות בדיגיטל.
חוויית המשתמש באתר תדמית היא קצרה, ממוקדת וחייבת במהירות ויעילות שיא לספק את המסר והתדמית הנכונים, לדחוף את הגולש לעבר המטרה הנכונה ולא לאבד אותו בתוך זרם אינסופי של מדיומים דיגיטליים ותקשורתיים. זה מחייב הבנה ספציפית בעיצוב, תכנון ובנייה של אתרי תדמית, מהרמה העיצובית-גרפית ועד אלמנטים טכניים וטכנולוגיים יותר.
תהליך אפיון, עיצוב והקמה של אתר תדמית
מיד נגיע באופן יותר ספציפי לענות על השאלה המקורית שלכם, כמה עולה אתר תדמית. ראשית נפרט מה כולל התהליך של אפיון, תכנון, עיצוב והקמה של אתר תדמיתי שכזה – כאשר כל המרכיבים האלו ועוד כמה כאלו שלאו דווקא נזכיר כאן, משפיעים על התמחור הסופי לאתר שלכם.
- אפיון של מטרות העסק / המותג.
- אפיון ודיוק של המסרים העיקריים והמטרות הרצויות מהאתר עצמו.
- מה התדמית שאנחנו שואפים להעביר ולקדם, מה ערכי המותג?
- זיהוי ואפיון של נקודות החוזק שלכם, גיבוש המומחיות שלכם בתחום פעילותכם, זיהוי חולשות למות המתחרים וכן הלאה.
- איתור מונחים, מאפיינים והיבטי תדמית של תחום הפעילות הספציפי שלכם, כולל מחקר מתחרים חכם.
- תכנון המשפך השיווקי שהגולשים אמורים לעבור בו במסגרת המטרה להביאם לאתר התדמיתי החדש שלכם.
- גיבוש שפה עיצובית ותדמיתית של האתר ספציפית ושל העסק שלכם בכללותו – כולל למשל לוגו, צבעים, סגנון ויזואלי ועיצובי של אלמנטים באתר ועוד מכלול פרטים היוצרים שפה עיצובית תדמיתית וממותגת.
- צעדים טכניים בהקמת אתר תדמית – רכישת דומיין, אחסון, הוספת Plug-ins רלוונטיים, בניית עיצוב האתר וכו'.
- כתיבה והזנת טקסטים שיווקיים, תדמיתיים ומבוססים על קופי חכם ומדויק למטרות האתר והמיתוג.
אחרי כל זה, כמה עולה להקים אתר תדמית?
לאחר כל ההסברים האלו – אפשר להגיד עוד לא מעט דברים לגבי אתרי תדמית ומה הופך אתר תדמית לאיכותי ואפקטיבי – הגענו לחלק שאיתו התחלנו: כמה עולה אתר תדמית?
מצד אחד מדובר על אתר קטן, תמציתי ולרוב די פשוט מבחינה טכנולוגית וגם ויזואלית, אך מצד שני העיצוב חייב להיות מדויק ומבוסס על תהליך אפיון מעמיק מאוד, השפה העיצובית צריכה להיות מקורית ואיכותית והטקסטים צריכים להיות מעולים ומקדמים את התדמית הנכונה ואת מטרות האתר. כך שבניית אתר תדמית בהחלט מצריכה עבודה לא מעטה כדי לספק תוצאות טובות ואשר ובצורה שתספק לכם תוצאות כלכליות אמיתיות.
לסיכומו של עניין, עלות הקמת אתר תדמית עם סטודיו סדן דיגיטל נעה על פי רוב בטווח של בין 3,500 ש"ח לאתר קטן ופשוט לבין רף גבוה יותר של 7,000 ש"ח לאתרי תדמית מורכבים ומושקעים יותר.