בכל סוג של שיווק וקידום דיגיטלי, המטרה היא להכווין משתמשים כך שיהפכו ללידים או כל סוג אחר של המרה (Conversion). האסטרטגיה המדויקת שבה זה מתבצע, יכולה כמובן ללבוש צורות שונות – קידום במנועי חיפוש (SEO), פרסום PPC, שיווק במדיה חברתית – אך המטרה הסופית זהה באופן כללי. לכן דפי נחיתה הם אלמנט כה חשוב בשיווק דיגיטלי היום ובבניית נוכחות אינטרנטית אפקטיבית ובגלל זה רוב מוחלט של הטקטיקות בשיווק אינטרנטי מתבססות על דפי נחיתה כדי לייצר לידים, מכירות והמרות.
דפי נחיתה מהווים את אחד האלמנטים הכי יעילים להשגת לקוחות חדשים ולהגדיל הכנסות והמרות של אתרי אינטרנט, מכל תחומי הפעילות. היום נסביר לכם מה זה דף נחיתה, מה הוא כולל וכיצד הוא בנוי וגם נפרט כיצד תוכלו להשתמש בדף נחיתה יעיל וחכם כדי לקדם את המטרות של האתר שלכם.
המשיכו לקרוא ואז נשמח אם תשקלו לעבוד עם סטודיו סדן דיגיטל לבניית אתרים ועיצוב דפי נחיתה מנצחים. הסטודיו מתמחה בשירות בוטיקי, מותאם אישית וחכם, המבוסס על ידע מוכח ושימוש בכלים הטכנולוגיים האפקטיביים והמתקדמים ביותר כדי לספק לכם תוצאות מעולות, במקצועיות חסרת פשרות ותמחור אטרקטיבי – כולל בעיצוב ובנייה של דפי נחיתה ממירים ובולטים.
מהו דף נחיתה ואיך "נוחתים" עליו?
אז, מה זה דף נחיתה בשיווק? בעולם השיווק הדיגיטלי, דף נחיתה הוא דף אינטרנטי העומד בפני עצמו, המיועד ספציפית לתפוס את תשומת הלב של הגולש ה"נוחת" עליו ולדחוף אותו בצורה יעילה ומושכלת לעבר ההמרה המוגדרת והרצויה של הדף – קרי, השארת פרטים (ליד / LEAD), רישום לקבלת משהו מסוים, רכישת מוצר או המרה אחרת. ההמרה הזו מתבצעת דרך תהליכים שיווקיים, מחשבתיים, פסיכולוגיים וצרכניים שצריכים להיות חכמים, מדויקים, מעודנים וכמובן יעילים.
איך נוחתים על דף נחיתה? המונח עצמו נולד מכך שגולשים "מופעלים" על ידי טריגר מסוים, למשל פרסומת, קישור בכתבה, שיתוף במדיה חברתית וכיוצא באלו, לוחצים על אותו טריגר – למשל על המודעה שלכם – ואז מועברים לדף ההמרה הייעודי שבניתם בדיוק למטרה זו, הגולש נוחת באותו דף ייעודי בעקבות הפעלת הטריגר המתאים. בדף הנחיתה, לצד מידע רלוונטי, עיצוב מותאם אישית ושאר תוכן רלוונטי ומקדם את מטרת הדף, הגולשים לרוב יקבלו קריאה לפעולה (Call to Action / CTA), האלמנט האופרטיבי והשיווקי שאמור לתת את הדחיפה האחרונה לבצע את ההמרה הייעודית לאותו דף – השארת פרטי ליד, רכישה, רישום, שיתוף וכו'.
כך, גם דף הבית באתר שלכם יכול לתפקד, מבחינה טכנית או עקרונית, כדף נחיתה. אך זובי טקטיקה לא יעילה במיוחד ולא בכדי קמפיינים מוצלחים לא נוקטים בגישה זו אלא "מנחיתים" את הגולשים בדף המרה ייעודי ומותאם.
חשוב לציין בנוסף כי דפי נחיתה לא חייבים להיות דפים שאליהם הגולשים מגיעים ממקור חיצוני לאתר שלכם. בהחלט יש שימוש בדפי נחיתה "פנימיים", כאלו שהגולשים מופנים אליהם במסגרת חלק מהמסע הצרכני שלהם כבר בתוך האתר – למשל רישום לניוזלטר תוך כדי שהם קונים בחנות הדיגיטלית שלכם.
מבחינה טכנית ומעשית, דפי נחיתה יכולים להיות דפים פנימיים בתוך האתר שלכם – מתחת לדומיין הראשי שלכם – ועם URL מיוחד ושאר רכיבי אנליטיקס המאפשרים מעקב אחר המרות וביצועים. אך יש מקרים בהם נעשה שימוש בדפי נחיתה תחת דומיין חיצוני או במסגרת שימוש בכלי דף נחיתה ייעודי וחיצוני. מטעמי SEO וחוויית משתמש, תמיד עדיף וגם יותר מקצועי ויעיל, להשתמש בדפי נחיתה הנמצאים במסגרת הדומיין של האתר שלכם ולא ליצור "סלט" נכסים דיגיטליים עם דפי נחיתה שאינם מתחת לדומיין ולאתר שלכם.
ישנם שני סוגים עיקריים של דפי נחיתה:
- דפי יצירת לידים: דפים שמטרתם לגרום לגולש להירשם ולהשאיר את פרטיהם האישיים כליד – למשל דרך רישום לניוזלטר או פשוט השארת פרטים כדי לקבל פרטים נוספים או ערך מוסף אחר כלשהו. לרוב, בדפי נחיתה אלו יהיה טופס רישום בולט והקריאה לפעולה תתייחס לרישום של שם, כתובת מייל ולעיתים טלפון.
- דפי מכירה / המרה מיידית: אלו דפי נחיתה המיועדים להשיג המרה מיידית של הגולשים המגיעים אליהם, בעיקר בהקשר של רכישת מוצרים או שירותים. כך, דפי נחיתה מסוג זה (Click-Through Landing Pages) לרוב ינחיתו את הגולשים ישירות לדף המוצר בחנות אינטרנטית או בעגלת הקניות עצמה אחרי הוספת המוצר אוטומטית.
כמה עולה דף נחיתה?
מעבר לשיקולים כמו עיצוב, טקסטים מדויקים וחכמים לדפי נחיתה, מבנה וסוג דף הנחיתה הכי מתאים, ישנה כמובן השאלה החשובה כמה עולה דף נחיתה. עלות דף נחיתה היא פחותה כמובן מבניית אתר שלם, אך גם כאן יש טווח מחירים די רחב התלוי בסוג, במהות ובגודל דף הנחיתה שאתם צריכים.
דף נחיתה פשוט, קצר ועם טקסט תמציתי אך אפקטיבי, יכול לעלות בטווח של 1,000-2,000 ש"ח. דפי נחיתה יותר מורכבים מבחינת עיצוב, טקסט סופר מושקע ומוקפד, מבנה ויצירת משפך המרה מתקדם ויותר מותאם אישית לקמפיין או למותג, יכול גם להגיע לעלויות גבוהות יותר של 5,000-8,000 ש"ח. לא אחת, מה שיכול להקפיץ את המחיר של דף נחיתה כלפי מעלה הוא תהליך כתיבת הטקסט ו/או הכנת סרטון ייעודי, ולאו דווקא העיצוב ובניית הדף מבחינה טכנית. כמו תמיד, זה תלוי בגורמים רבים ועדיף ליצור קשר לפרטים נוספים והצעת מחיר מותאמת אישית עבורכם!
מה הופך דף נחיתה למוצלח ויעיל?
עיצוב ובנייה של דפי נחיתה ממירים ואיכותיים היא אומנות דיגיטלית של ממש, נישה פרטנית בתוך עולם השיווק הדיגיטלי – בעיקר מבחינת טקסטים ובניית משפך המרה תמציתי ואפקטיבי מאוד – אך בהחלט גם מבחינת עיצוב, פריסה, טכנולוגיה ובנייה של הדף עצמו. בדיוק כמו בבניית אתרי אינטרנט, גם דפי נחיתה יכולים להיות אפקטיביים, מעוצבים ומוצלחים אך הם יכולים גם להיות לוקים בחסר ולא לספק את הביצועים שאתם באמת מחפשים וצריכים. אז מה הופך דף נחיתה למוצלח וממיר?
- התאמה אישית והקשר נכון: גולשים מגיעים לדף נחיתה לרוב אחרי שלחצו על לינק במודעה ספציפית או מתוך תוכן בנושא מסוים. הם לחצו על הקישור לדף הנחיתה המסוים הזה כי הטריגר נתן להם את המענה הכי מדויק לשאלה שלהם או ל"כאב" שלהם (למידע שהם מחפשים ברשת באתה נקודת זמן). לכן חייבת להיות התאמה בין החיפושים של המשתמשים לבין המודעות והטריגרים המובילים לדפי הנחיתה שלכם ולבסוף לבין התוכן בדף הנחיתה עצמו.
חשוב לוודא כי יש התאמה אישית בין כוונת המשתמש למה שאתם מציעים בדף הנחיתה ושימוש נכון ומושכל בהקשר (קונטקסט). זה אומר דפי נחיתה ייחודיים וספציפיים לכל קמפיין ואפילו למודעות שונות ולמונחי חיפוש שונים.
- עיצוב גרפי חכם ואיכותי לדפי נחיתה: הוויזואליות קריטית בכל דבר במרחב הדיגיטלי, קל וחומר בהקשר לבניית דפי נחיתה מנצחים ויעילים. דף נחיתה שלכם חייב להיראות טוב, מדויק ומהודק, עם עיצוב מרשים ומושך, שגם תואם לשפה הגרפית של המותג שלכם וגם תורם לקידום מטרת ההמרה של אותו דף נחיתה. העיצוב הוא קריטי ופועל לצד ויחד עם הטקסטים והקריאה לפעולה כדי ליצור דף נחיתה מנצח!
אלמנטים נפוצים ויעילים בעיצוב חכם וממיר של דף נחיתה כוללים למשל מיתוג עקבי וברור לכל אורך הדף, מרווחים רבים ונוחים בין קטעי טקסט, גרפיקה ותמונות אטרקטיביות, קריאה לפעולה ש"קופצת" מהדף בצורה ברורה ולוכדת תשומת לב. יש כמובן עוד לא מעט "סודות מקצועיים" לדף נחיתה מנצח – דברו איתי כדי ללמוד עוד…
- הדגשת נקודות מכירה ייחודית והבהרה ברורה מה הצעת הערך שלכם: דף נחיתה מיועד להשיג מטרת המרה, לכן קריטי שהוא יבהיר בצורה חזקה ומעולה לגולשים מה נקודות החוזק והמכירה הייחודיות והעוצמתיות שלכם ומה הצעת הערך שלכם – מה אתם מציעים, למה זו האפשרות הטובה ביותר ולמה לבחור בכם. כל זה חייב להיעשות בצורה חכמה, מותאמת לקהל היעד ול"כאב" שלו, בשפה המתאימה ובצורה מעודנת ולא אגרסיבית מדי.
- קריאה אחת לפעולה: דף נחיתה כל הזמן שואף לשמור על הגולשים המגיעים אליו מפוקסים וממוקדים במידע הניתן ובעיקר במטרת ההמרה של הדף. לכן יש ליישם קריאה אחת לפעולה ולא לבלבל את הגולשים עם כמה אפשרויות או כמה קריאות לפעולה.